tisdag 3 mars 2009

CopyNProfit granskning - ett utmärkt sätt att förlora pengar!

Enkelt uttryckt CopyNProfit är ett system som visar dig hur du ska ansluta till befintliga lönsamma PPC kampanjer. Författaren har lagt ner stor möda på att hitta runt 20 produkter som har en bred marknad på internet. Ditt jobb är helt enkelt att sätta upp dessa kampanjer i ditt eget AdWords-eller Yahoo-konto och håva in slantarna.
Åtminstone om man ska tro CopyNProfits landningssida.

Du får också lära dig mer om affiliatemarknadsföring och hur det fungerar, hur man använder artiklar, blogg och forum för att backa upp dina kampanjer och få en bättre SERP. Allt detta presenteras i en rad videos på en ganska lättbegripligt sätt.

Det var den bra biten, nu blir det värre!


Den stora frågan ....

CopyNProfit är för närvarande 6: e mest sålda produkten hos Clickbank. Detta innebär att många människor köper produkten (och använder den, får vi förutsätta) och med cirka 20 kampanjer / produkter som du bara kan kopiera det betyder det stor konkurrens. Det innebär också att PPC (Pay Per Click) kampanjerna blir dyra om du vill synas bland de 3 bästa resultaten (och naturligtvis är det vad du vill).

De mallar (templates) som finns på CopyNProfit är hyfsat optimerade (men inte de bästa jag har sett under mina dagar). MEN... om 500 andra affiliates använder exakt samma annonser som du, kommer du troligen att blandas bort i mängden och risken är att din kampanj (och landningssida, om du bestämmer dig för att skapa en) kommer att hamna långt ner i SERPen såvida du inte är beredda att betala $ 1.50 per klick.


Låt oss ägna ett par sekunder åt matematik här:
Conversion raten är normalt 1%, eller hur?
Detta innebär ett perspektiv av hundra besökare som köper produkten. 100 klick kostar $150 om du vill ha det bästa resultatet och det mesta av trafiken. Det betyder att du måste hitta en produkt som betalar mer än $150 i provision per försäljning, bara för att gå jämnt upp. Detta utesluter de flesta av de produkter som presenteras i CopyNProfit eftersom kommissionen faktiskt är $30 - $60 för de flesta av dem.


Sökord

Av någon okänd anledning har författaren har valt sökord för hans kampanjer som genererar väldigt lite trafik och har en hel del konkurrens. Faktum är att sökorden som presenteras har så lite som 2-3 sökningar per dag!
När jag testade produkten var CTR-en (Click through Rate) rent usel med de sökord som tillhandahålls och conversion raten (CR) är faktiskt lägre än 1%. Mina resultat visar 0,33% CR i bästa fall.
Detta ändrar radikalt matteexemplet ovan eftersom jag skulle vara tvungen att hitta en produkt som betalar $450 i provision, vilket är omöjligt hos Clickbank. Clickbankprodukter har ett övre pristak på $500.


Finns det någon mening med att köpa CopyNProfit?

Jag föreslår att du ska skippa de färdiga kampanjerna och mallarna helt och hållet om du inte vill gå back ekonomiskt.

Det enda positiva med CopyNProfit är naturligtvis alla videos om affiliate-marknadsföring, men jag gissar att folk köper den här produkten bara för att de vill ha ett smidigt och snabbt sätt att kopiera kampanjer och komma igång. Jag är ledsen att behöva göra dig besviken, men jag tror inte det kommer att hända med CopyNProfit. Enkel logik och matematik talat sitt tydliga språk.

Jag säger inte att du inte kan tjäna pengar med CopyNProfit, men jag vågar påstå att du kommer förlora pengar genom att använda mallarna. Om du ska köpa den här produkten (och gå med vinst) måste du skapa dina egna PPC kampanjer från början och göra din egen sökordsresearch och jag kan räkna upp ett dussintal andra produkter som är bättre på att undervisa i ämnet än vad CopyNProfit är.

Slutsats

Ja, det borde vara självklart: Jag rekommenderar inte den här produkten och jag tycker att landningssidan är närapå falsk reklam. Det är möjligt att mallarna fungerade när produkten introducerades förnågra veckor sedan, innan det fanns hundratals andra afiliates med samma annonser och kampanjer, men tåget har lämnat stationen och det är för sent att hoppa på.

Jag rekommenderar dig att spara dina slantar och satsa på en infoprodukt som åtminstone visar dig hur man undersöker en nisch ordentligt och hur man tar fram en annonskampanj som inte är alltför konkurrensutsatt.... och som inte har ett "bäst före"-datum.

Om du vill kolla CopyNProfits hemsida klicka här

Men som sagt, detta är inget jag rekommenderar och jag kommer att begära mina pengar tillbaka för den här produkten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar