söndag 11 januari 2009

Presentation

Hej!

Det här är inte min första blogg som rör ämnet tjäna pengar online, men det är den första som jag skriver på svenska. Mina andra bloggar använder jag i SEO syfte till mina webbsidor och för att hålla mina prenumeranter uppdaterade.

Det är dock inte vad jag tänkte pyssla med här. Här kommer jag skriva om en del av mina projekt och nya strategier som jag testar och även besvara en del frågor som jag får av läsare.

Ämnet är stort,vitt och brett och det finns massor av saker att diskutera kring att tjäna pengar online så jag är inte orolig för att få slut på uppslag.

Hur

Hur jag jobbar? Det är en fråga som jag får rätt ofta och därför tänkte jag beta av den genast. Jag jobbar som affiliate men även publicist av egna digitala produkter där mina affiliates säljer produkterna åt mig. Jag har 2 större webbsidor som rör just online marknadsföring och att tjäna pengar på nätet och just nu har jag väl sammanlagt ca 40,000 medlemmar. Vidare har jag ett tiotal andra mindre sajter som jag använder enbart till att markndsföra olika produkter med.

Jag handlar även lite grand med domän och ägnar lite tid åt så kallad Sajt-flipping som innebär att man köper domän, uppgraderar dem och säljer dem med vinst (förhoppningsvis). Det här är en växande hobby för min del och det är först under år 2008 som jag fakiskt lyckats sälja några av mina domän till riktigt bra priser. Innan 2008 fick jag vara glad om jag kunde få $500 per domän.

Mina influenser

Jag hade aldrig varit där jag är idag om det inte vore för gurus som Steve Clayton och Andrew Fox. Bägge två är multimijonärer (affiliates) och de tjänar skyhöga på belopp på nätat varje dag. Jag har förmånen att kunna rådfråga Steve om i stort sett vad som helst gällande affiliate marknadsföring vilket har räddat mig från att sjabbla, flera gånger om.

Hur man lyckas

Utan mentor är det svårt att komma igång och ännu svårare att veta vad som funkar och hur man gör. Visst, man kan köpa massor av informationsprodukter på nätet som lovar guld och gröna skogar. Tyvärr är de flesta av dem rent ut sagt usla. Jag vågar påstå att av de 100 mest säljande info produkterna idag är det högst 4 st som håller vad de lovar.
Dessvärre finns det ingen riktigt bra produkt på svenska. De som finns är ganska dåligt uppdaterade och innehåller inte allt man egentligen behöver veta när man är ny på detta.
Det jag rekommenderar alla er som vill komma igång är att prata med någon som har hållit på med detta ett tag och som bevisat tjänar pengar online. Dessutom kan du få lite uppmuntrande ord på vägen och vem behöver inte bli peppad närman kämpar utan att tjäna en krona?

Om ni funderar på att köpa en informationsprodukt får ni gärna höra av er och fråga mig, jag har kollat upp de flesta och har en ganska god uppfattning om de är värda pengarna och energin eller inte.

Men som sagt, om du kan, rådfråga folk som kan och som redan jobbar med detta. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar