onsdag 14 januari 2009

Hype hype

Har precis tagit emot förhandskopian av Andrew Fox nya produkt CB Wealth Formula kallas den.
Efter att ha kollat en lång video som är en del av produkten och är jag helt slut. Att försöka hänga med i hans irländska accent är ibland ganska tålamodskrävande.

Produkten kommer att släppas på marknaden om 24 timmar ungefär och jag misstänker att det blir rush efter den.
Eftersom hela innehållet är ganska mastigt hinner jag nog inte göra någon utvärdering av allt material innan släppet. Det är lite synd för annars hade jag nog kunnat kamma hem en bra slant på de första desperata köparna som vill hinna få en plats.

Hittills verkar produkten helt okej och den är betydligt bättre än de grejer Fox släppte för ett par år sedan. Jag har inte köpt eller fått alla hans böcker och videos och sedan CB Dominating 2 har jag faktist inte kollat om han producerat något mer. Ända tills nu vill säga..när det damp ner ett email i inboxen med en inbjudan. Hm, en exklusiv inbjudan...låt mig gissa, till mig och 20,000 andra?

Saken är den att Fox är ganska hypad och det är lite jobbigt att höra på honom är han pitchar sina egna idéer och produkter plus att han ska visa bilder på sitt 1.000.000-dollars-hus femtioelva gånger så fort han talar om sina framgångar. Självklart förstår jag att han är glad över att vara en self-made dollarmiljonär och han är värd varenda cent han tjänat men vadan denna besatthet att visa huset? Jag lovar att jag inte glömmer hur huset se ut bara för att det gått 30 sekunder sedan jag såg det sist..ja det är så ofta det visas på bild(överdriver lite).

Produkten...

Videos, artiklar, eböcker är ju vad vi är vana vid att få med alla infoprodukter. CB Wealth Formula är inget undantag. Hela produkten kretsar kring en 7-stegs system som omfattar bland annat att hitta heta produkter och nicher(givetvis på Clickbank..vad annars? Fox jobbar ju nästan uteslutande med CB), göra en superlandningssida, branding, testimonials, bilder, kontaktlista och så vidare.
Det har på senare tiden kommit ut liknande produkter med ungefär samma system som det Andrew beskriver så för att göra erbjudandet ännu mer lockande har han slängt in personlig support och utvärdering av din landningssida, reseller rights och promotion verktyg till en av hans eböcker och hel del annat godis. Själv säger herr Fox att det är saker värda över $10,000 i paketet.... Nåja, låt oss ta det med en nypa salt.

Vad är bra..?

Killen har äntligen börjat lära sig hur man lär ut, något han var dålig på i sina första produkter.
Strukturen på programmet är enkel och lättbegriplig och metoderna är listade steg för steg.
7-stegsprogrammet är lika genialiskt som enkelt och som sagt..det är ganska likt andra system så om du är erfaren online markadsförare och har hållit dig uppdaterad med nya affärsstrategier så hittar du nog inte så mycket nytt här.
MEN..detta är helt klart en kanonprodukt för nybörjare.

Vad är mindre bra?

All denna hype. Den irländska accenten som gör det svårt att hänga med alla gånger.

Priset..

Andrews dyraste produkt hittills. $497..notera DOLLAR..inte svenska kronor. Är priset motiverat? Svårt att säga. Det finns seminarier i online marknadsföring i Sverige som kostar betydligt mer och som lär ut mindre.
Jag får väl nöja mig med att säga att priset är acceptabelt men inte helt tillfredställade.

Känner jag Andrew rätt kommer den här produkten följa med som gratis bonus om du köper hans framtida produkter. Det enda problemet med det är att informationen då kommer vara out of date.
Han gjorde likadant med CB Dominating när CB Dominting 2 kom ut.

Eftersom produkten inte släppts än så lägger jag inte ut några länkar än. Imorgon kanske jag smyger in en liten affiliatelänk däremot.

Jag har inte för avsikt att göra den här bloggen till nån marknadssida men det kan nog hända då och då att jag skriver om produkter som är värda besväret.
Om du gillar min utvärdering så får du gärna använda min länk om du köper produkten, det ger mig en anledning att utvärdera fler tjänster och produkter i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar