tisdag 5 maj 2009

Zanox affiliatenätverk bluffar vidare

Jag har tidigare påstått att Zanox affiliatenätverk inte är seriöst och nu har jag fått ytterligare belägg för mina påståenden. Under en veckas tid har jag övervakat statistiken och registrerade leads för en affiliateprodukt från Zylom som jag marknadsfört. Två bekanta har registrerat sig för produkten i genom min länk men ingen av dessa syntes i statistiken efter en vecka. För att kontrollera saken ytterligare betalade jag själv för produkten och såg noga till att använda min egen affiliatelänk. Inte heller detta köp registrerades i statistiken.

Jag skickade en förfrågan gällande detta till Zanox kundtjänst men som vanligt blir jag ignorerad och får inget svar. Detta verkar vara standardförfarandet på Zanox numera. Endast en gång har jag fått kontakt med dem och då var det för att de vara oroliga över att jag stämplade dem offentligt som oseriösa och de tog kontakt med mig. Jag talade om för dem att jag inte kommer ändra uppfattning så länge de inte får ordning på sina system och konverterar valutorna så att deras affiliates får vad de faktiskt tjänat in. De meddelade att de inte tänkte ändra på något och jag avslutade med att då kvar står stämplen.

Jag har länge misstänkt att jag inte fått betalt för trafik som jag skickat (och leads) då folk jag känner påstått att de handlat via mina webbsidor. Hittills har jag inte haft några konkreta bevis för detta, tills i förra veckan.
Jag törs nu påstå att Zanox faktiskt är vad vi kallar "SCAM" och jag avråder starkt från att använda det nätverket.
Om du, mot förmodan och förnuft, ändå vill använda Zanox förslår jag att du skapar egna trackinglänkar för att hålla koll på den verkliga statistiken. Zanox har bevisat att de inte är att lita på.

Som tur är finns det ju andra bättre affiliatenätverk där man inte blir lurad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar